Blogger Templates

Wednesday 1 June 2011

LORONG KEMATIAN

~Bismillahirrahmanirrahim~

Mati itu yang pasti bagi semua.. yang berbeza hanya nasib masing2 disana..
cerita yang diskusinya sangat luas...cukup untuk dijadikan peringatan, jika kita benar2 cuba untuk menghayati..


"pasrahkan dirimu pada-Nya. saat pasrah kita menyerahkan diri, niscaya Allah akan menjaganya. kita tidak akan menderita dalam kesia-siaan. seekor burung kecil yang bertengger di sebuah pohon dalam keadaan buta dan patah sayap saja, Allah jaga saat ia dalam kepasrahan!"

*doa rabiatul adawiyah*
" Ya ALLAH, jika aku menyembah-MU kerna takut neraka,
bakarlah aku di dalamnya. 
Dan jika aku menyembah-MU kerna mengharap Surga,
campakkanlah aku darinya. 
Tetapi jika aku menyembah-MU demi ENGKAU semata,
janganlah ENGKAU enggan memperlihatkan keindahan wajah-MU, yang abadi padaku."

...usai sudah...

No comments:

Post a Comment