Blogger Templates

Wednesday 24 August 2011

oh ramadhan~

 bismillahirrahmanirrahim


agak lame tak update blog..
terlalu banyak kekangan sebenarnya bulan ni..
macam2 hal bulan ni.. tapi alhamdulillah everything getting better..
plus, ramadhan pun dah nak melabuhkan tirainya...
sedikit ralat sebenarnya sebab tidak berjaya mencapai matlamat..
insyaAllah, ada rezeki, ramadhan akan datang akan jadi ramadhan yang lebih baik..

tapi sebelum ramadhan ni berakhir,
saya nak sngt kongsi sedikit pengisian yang saya dengar dari seorang ustaz..
rasulullah ada bersabda, maka celakalah orang yang tidak mendapat keampunan pada bulan ramadhan.
apa yang dimaksudkan, ramadhan adalah bulan yang penuh dengan pengampunan dari Allah.
oleh itu, jika ada dari kita yang tidak berusaha bersungguh2 dalam menagih keampunan dari Allah, maka kita akan menjadi orang yang teramat rugi. wallahualam..

apabila mendengar tazkirah ini, sungguh saya rasa terusik sedikit.. betapa saya telah merugikan bulan2 ramadhan saya dengan pengisian yang merugikan. saya juga terfikir apakah saya termasuk dalam kelompok orang2 yang telah mensia2kan kurnian Allah. tetapi, selagi kita bernafas, kita masih ada peluang. oleh itu, sementara ramadhan masih bersisa beberapa hari lagi ini, sama2 lah kita mengambil peluang untuk menagih kasih dari yang Esa...

#mood raya tak datang juga~ huhuhu




No comments:

Post a Comment