Blogger Templates

Tuesday 22 November 2011

niat~

bismillahirrahmanirrahim


إنما الأعمال بالنيات وإنما لكل امرئ ما نوى فمن كانت هجرته إلى الله ورسوله فهجرته إلى الله ورسوله ومن كانت هجرته لدنيا يصيبها أو امرأة ينكحها فهجرته إلى ما هاجر إليه

“Segala amalan adalah berdasarkan niat. Setiap orang hanya mendapat apa yang diniatkan. Justeru, sesiapa yang penghijrahannya adalah menuju kepada Allah dan RasulNya, maka penghijrahannya adalah penghijrahan kepada Allah dan RasulNya. Sesiapa yang penghijrahannya kerana dunia yang bakal diperolehi atau kerana wanita yang bakal dikahwini maka penghijrahannya adalah penghijrahan menuju kepada apa yang dingininya”.
~Hadis Sahih Bukhari dan Muslim~

saya tidak peduli jika sesiapa pun yg melakukan sesuatu kerana mengharapkan nama atau apa sahaja..sbb saya bukan sesiapa yg berhak untuk menilai keikhlasan anda...
tetapi saya benci dengan sikap orang yg menangguk dia air yg keruh sehingga lupa tentang perasaan orang lain...  saya bukan orang yg pendendam, tetapi jika ia melibatkan hal yg terlalu sensetif, maaf, saya tidak mampu redha..
apatatah lagi jika yg melakukan itu mempunyai akal yg waras.....

p/s : saya cuma manusia biasa yg boleh terguris perasaan bila disakiti...

No comments:

Post a Comment